رزرو آنلاین ویلا

بهترین ویلاها را برای رزرو به شما معرفی خواهیم کرد

رزرو آنلاین ویلا

بهترین ویلاها را برای رزرو به شما معرفی خواهیم کرد

  • ۰
  • ۰

نکاتی که در مورد تعمیرات ECU خودروهای انژکتوری باید بدانید

قبل از این که به مباحث چگونگی تعمیر و دلایل و زمان تعمیر ECU بپردازیم، لازم است مروری داشته باشیم بر این که ECU خودرو چیست و نقش آن در خودرو چطور باعث بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش راندمان موتور می‌گردد.

همان طور که می‌دانید ECU مخفف Electronic Control Unit و یا واحد کنترل الکترونیک می‌باشد و نقش مدیریت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. به دلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی به طور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده‌اند و مغز این سیستم ECU می‌باشد.

ECU با توجه به ارتباط آن با سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده و پاسخ‌های لازم را به خروجی‌ها که عبارتند از انژکتور، جرقه‌زن‌ها، استپر موتور، دریچه‌ی برقی گاز و … اعمال می‌کند. سنسورهای کیت‌های انژکتوری مختلف هستند و هر چه قدر تعداد آن‌ها بیشتر باشد، ECU بهتر می‌تواند شرایط موتور را درک کند.

لازم به ذکر است که سنسورهای مهم خودروهای انژکتوری عبارتند از سنسور دور موتور (RPM)، سنسور فشار داخل مانیفولد (MAP)، سنسور دریچه‌ی گاز (TPS)، سنسور دمای آب (CTS)، سنسور دمای هوا (ATS)، سنسور اکسیژن یا لامبدا، سنسور ضربه و چند نوع دیگر. آموزش تعمیرات ایسیو خودرو در آموزشگاه فن آموزان تدریس می شود.

چنانچه می‌دانید کنترل کننده موتورهای انژکتوری بردی الکترونیکی می‌باشد و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعاد دیگر کیفیت خودرو خواهد بود. ECU براساس سنسورهایی که به آن متصل است شرایط کار موتور را درک کرده و فرامین مناسب را به انژکتورها و شمع‌ها صادر می‌کند. از آن جا که دینامیک خودرو بسیار پیچیده و غیر خطی است طراحان جهت سهولت کار جداولی را داخل حافظه MAP می‌ریزند که در آن مقدار پاشش سوخت و زاویه آوانس ECU در هر دور و بار موتور مشخص شده است.

منبع: reglazh.com

  • ۹۷/۱۱/۱۶
  • محمدرضا رضایی

نظرات (۲)

خوب بود

پوکه معدنی

خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی